Sayfalar

Citation (Cited) / ATIF

BOOKS (Parts) - Chapters / Kitap Bölümleri (15#) (2024-2018)

Journals (25#) Articles (28#=12# +Doc 2020-2024+16# Dr 2010-2019)

Yayınlar (DP, AsosIndex,SOBIAD, vd.) (Publications)

Academic IDs-Publications (Yayınlar)

14 Şubat 2024 Çarşamba

Bildiri-KOP-2023: DİJİTAL GELECEK ve DİNAMİK REKABET ORTAMINDA KALKINMA PLANLARI ve YENİ YOL HARİTALARI

UNIKOP KİTAPÇIK (bozok.edu.tr)

 

DİJİTAL GELECEK ve DİNAMİK REKABET ORTAMINDA KALKINMA PLANLARI ve YENİ YOL HARİTALARI

Aziz Cumhur KOCALAR*

                                                                                KOP

ÖZET: 

Ulusal ve uluslararası ticari arena, ülkelerin birbirileriyle hem iş birliği geliştirdiği hem de yer yer rekabet ettiği bir ortamdır. Bu rekabet ortamında ülkeler, kaynaklarını en iyi şekilde kullanarak, arenadaki yerlerini sürdürülebilir dinamikler içinde kalarak korumaya çalışırlar. Türkiye, makro ölçekte mevcut ve gelecek kalkınma planları rehberliğinde,  bu yolun haritasını sürekli yeniden belirlemektedir. Her plan döneminde geleceğin değişen şartlarına da uyumlanarak belirlenmesi gereken bu planların rehberliğinde, giderek daha ileri bir düzeyde sürdürülebilir gelişme adıımları atılmak zorundadır. Planlamanın günümüzün bu dinamik ve giderek karmaşıklaşan risklerle dolu olan süreçlerindeki rolü, mevcut ve gelecek risklere karşı hazırlıklı olmak ve bu riskleri başarılı bir şekilde bertaraf edebilecek stratejilere göre hareket etmekten geçmektedir. Bu amaçla ülkemizin içinde bulunduğu mevcut yüklerle mücadele kapasitesi bilimsel yollarla giderek arttırılmalıdır. Ayrıca ülke prestijine anlamlı bir değer katmak ve ivme kazandırmak üzere her boyutta stratejik tanıtım ve iş birliği çalışmaları da yapılmaktadır. Çeşitli platformların bu rekabette ülke marka değerini yükseltmek adına düzenlediği toplantılardaki çizgiden de görülebileceği gibi Türkiye’nin dijital dönüşüm teması artarak ön plana çıkarılmaktadır. İşte günümüzde öne çıkan bu dijital gelecek tasavvuru da farklı platformlarca belirlenip, uygulanmaya çalışılan yeni yol haritalarınca ve önceden planlı sağlanan altyapı sayesinde gerçekleştirilme yolunda olacaktır. Ülkemiz bu rekabetçi yeni yüzyıla hazırlanırken dijital altyapı hazırlıkları da geçmişe nazaran daha hızla arttırılarak, tüm yaşam ortamlarına belirgin bir şekilde destek sağlayıcı duruma getirilmeye devam etmektedir. Çalışma, bazı güncel sayısal ve mekansal veriler ışığında Türkiye’nin rekabetçi dijital geleceğine ve planlı kalkınma dinamiklerine ışık tutmaya çalışmaktadır. İş dünyasının geleceğini de belirleyen bu stratejik çizgide yer edinmek ancak, çağın teknolojik altyapılarını ve atılım ortamlarını geliştirerek, beklenen ürün ve hizmetleri verebilmekle mümkün olacaktır. Bu anlamda dünyada ülkelerin ve Türkiye’nin geçmişle birlikte yarattığı imajın ve insanlığın ortak değerlerine sunulan katkının da yeri, her zamanki gibi büyük olacaktır. 

Anahtar Kelimeler: Risk yönetimi, Planlama yaklaşımları, Dijitalleşme, Mekansal veri, Müşterek değerler.

 

 

DEVELOPMENT PLANS AND NEW ROAD MAPS IN THE DIGITAL FUTURE AND DYNAMIC COMPETITIVE ENVIRONMENT

Aziz Cumhur KOCALAR*

 

ABSTRACT: 

The national and international commercial arena is an environment where countries both cooperate and sometimes compete with each other. In this competitive environment, countries try to maintain their place in the arena by using their resources in the best way possible and remaining within sustainable dynamics. Turkey is constantly re-determining the map of this road, guided by current and future development plans on a macro scale. Under the guidance of these plans, which must be determined by adapting to the changing conditions of the future in each plan period, sustainable development steps must be taken at an increasingly advanced level. The role of planning in today's dynamic and increasingly complex risk-filled processes is to be prepared for current and future risks and to act according to strategies that can successfully eliminate these risks. For this purpose, our country's capacity to combat the current burdens it faces should be gradually increased through scientific means. In addition, strategic promotion and cooperation activities are carried out in every dimension to add significant value and accelerate the country's prestige. As can be seen from the line in the meetings organized by various platforms to increase the country's brand value in this competition, Turkey's digital transformation theme is increasingly brought to the fore. This digital future vision, which is prominent today, will be on the way to being realized thanks to the new road maps determined and implemented by different platforms and the infrastructure provided in advance. While our country is preparing for this competitive new century, digital infrastructure preparations are increasing faster than in the past and continue to provide significant support to all living environments. The study tries to shed light on Turkey's competitive digital future and planned development dynamics in light of some current numerical and spatial data. Taking a place in this strategic line that determines the future of the business world will only be possible by providing the expected products and services by developing the technological infrastructures and breakthrough environments of the age. In this sense, the image created by countries and Turkey in the past and the contribution made to the shared values of humanity will have a great place as always.

Keywords: Strategy, Risk management, Planning approaches, Digitalization, Spatial data, Shared values.



* Doçent Dr., Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, Türkiye, cumhurkocalar@ohu.edu.tr , https://orcid.org/0000-0003-0580-9530

Anahtarlar:

Bildiri,KOP,2023,Risk yönetimi,Planlama yaklaşımları,Dijitalleşme,Mekansal veri,Müşterek değerler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder