Sayfalar

Citation (Cited) / ATIF

BOOKS (Parts) - Chapters / Kitap Bölümleri (15#) (2024-2018)

Journals (24#) Articles (26#=17# Doc 2020-2024+9# Dr 2010-2019)

Yayınlar (DP, AsosIndex,SOBIAD, vd.) (Publications)

Academic IDs-Publications (Yayınlar)

9 Ocak 2023 Pazartesi

PEM 3025 Peyzaj Mimarlığı 3.sınıf ŞBP Şehir Bölge Planlama dersi final not durumu ve genel başarı raporu ile bazı yorumlar

Final ve dersin başarı özeti:

Altta 7 başlık altında toplanmış, başarının arttırılması hususunda öğrenciye ve ilgili bölüme yönelik bazı öneriler de geliştirilmiştir.

---


İçindekiler

1. Final raporu (kısa):

2. Soru dağılımı ve puanlama:

2a. Sürpriz hediye ek puanlar (+13p):

2b. Soru ve puan dağılımlı 

3. F Kısa Özet ve F Sonuç:

4.F Ortalamaları:

4a. F Grup (klasik) soruları dahil son not dağılımı 

(37 kişi):

4b. F Ort. 43,7 

5. UYARI:

6. Çalışma ve başarı hakkında bazı kısa yorumlar:

7. PM Bölümüne öneriler:


---


1. Final raporu (kısa):

37 kişi finale girebildi.

Sadece 3 kişi devamsızlıktan kalmıştır.

Derste devamsızlık  2 saat uygulama saatleri de içerdiği için 2 hafta olmasına karşın 3 hafta alınmıştır.

İlk 2 hafta ve vize sonrası hafta ile son hafta yoklama alınmaması için öğrenci dialoglarını arttırmıştır. 

6 kişi devamsızlıktan telafi ile geçti. 

Ortalamalar ise aşağıdadır.


---

2. Soru dağılımı ve puanlama:


2a. Sürpriz hediye ek puanlar (+13p):

F 113p üzerinden değerlendirildi.

Sürpriz hediye ek puanlar (+13p) olarak işlendi. 


Test sorusu hazırlamak yerine klasik sınav yapısa başarı çok daha düşük olacaktır.

Öğrencinin katılımını sağlayan hediye puanlar da olmasa durum vahimdir.


2b. Soru ve puan dağılımlı 


0.KİTAP (K.A.Plan.Tasrm): (1-11) 11 soru x 6p=66p (1.ders)

4.KİTAP(ODTU): (12-15.soru) 4 soru x 4 puan=16 puan (3.ders)

6.KİTAP(CG/KPBUA): (16-19.soru) 4 soru x 4 puan=16 puan  (3+4. ders)


TEST toplamı: 98 p


4.KİTAP(ODTU): 2 soru x 4 puan=8 puan

6.KİTAP(CG/KPBUA): 2 soru x 4 puan=8 puan

+

Grup soruları: 3 soru x 3 puan=9 p 

=

Toplam 25 p öğrencilerin sorularından seçme idi.


!

Bütünleme de yaklaşık benzer soru ve puan dağılımlı bir şekidle yapılacaktır.


İl grup çalışması: (20-24.soru) 5 soru-3 puan=15p (KLASİK)


TOPLAM PUAN [66+16+16+15=TOP.113 puan]


---


3. F Kısa Özet ve F Sonuç:

V ve F Ort. ile kurtarabilen geçti, 

kurtaramayanlar biraz daha çaba sarfetmeliler.

Sürpriz hediye ek puanları (+13p) dahi kullanamamış oldular!


---


4.F Ortalamaları:


4a. F Grup (klasik) soruları dahil son not dağılımı 
(37 kişi):


60+ 1

50+ 10

40+ 11

30+ 14

20+ 1


4b. F Ort. 43,7 

Alttakine nazaran ~4p yükselmiş oldu.

F Grup (klasik) sorularda da başarı çok düşüktür.

Sınıfın yarısı grup sorularıyla dahi uğraşmamıştır.

Bknz 6. Çalışma ve başarı hakkında bazı kısa yorumlar:


---


4b. Grup (klasik) soruları hariç(!) test not dağılımı:

F test ort** 38,7


*Sonuç

22 MİN

54 MAX

39* ORT

38 ORTNC

9,4 SSAPMA


*27 kişinin kağıdının test kısmı otomatik okunabildi**

Üstteki sonuç bulundu.


**(Elle okunanlar dahil) 

Toplam 37 kişi için son ort. daha da düşük:

38,7 ort**


---


5. UYARI:


Kağıdın cevap anahtarında kare köşeler üzerine yazı hiç bir yazı taşması yapmayınız. 

2 saat otomatik okunamayan kağıtları ayıklama için uğraş verildi.


---


6. Çalışma ve başarı hakkında bazı kısa yorumlar:


0k. İlk 11 soru

0k. İlk 11 sorunun bölüm sıralı gelmesi kolaylığına rağmen sadece nispeten kolay (4#) soruda yüksek başarı sağlanabiliyor.

Diğerlerinde başarı hızla düşüyor.

 

4k. ve 6k Sadece 2 kitaptan sorulmuş olduğunda bile öğrenci soru hazırlamakta gecikiyor ve hazırladığı sorulardan sorulduğunda yüksek başarı oranını yaklayanlar %77-37 öğrenci arasında karşılık bulabiliyor.


Kitap bazında yüksek başarı oranını yaklayanlar (doğru yanıtla başarı sağlayan öğrenci sayısı) 

4k. %74-44

6k. %77-37 


Özet çıkararak konular arasında bağlantı kurma yeteneği geliştirilmeli.

Öğrenci dersin genel çerçevesini daha iyi görecek şekilde derse ilgi göstermeli, iyi dinlemeli ve konular hakkında yorumlar yapabilecek düzeye kendini getirmeli.

Klasik sorularda cümleler düşük, tekrarlar çok, genelde de sorunun odağı dışında kaçılıp orada kalınıyor.


Dersin yürütücüsü olarak harcanan emek karşılığını bulamamıştır.

Sebep öğrencinin derse ilgisizliği, uzak kalışı, kopuk ve düzenli çalışmıyor oluşudur. 

Bu ödevlerden ve sunumlardan da kendini belli ediyor.

Dersin seçmeli olması ve 4 saat üst üste programda yer alışı da ayrı bir problem konusudur.


Öğrenci teşvik edildiği halde hiç bir şekilde sosyal sorumlulukta almamıştır ve sınıf genelinin başarılı bir sonuca gitme hedefi dahi olmadığı görülmüştür.


---


7. PM Bölümüne öneriler:

Sayın hocam,


Altta 3 öncelikli hususta önerilerimi belirtiyorum:


. Ders kapsamı ve gerekliliği nedeniyle zorunlu olmalıydı.

Dersin seçmeli olması öğrencinin verdiği önemi de azaltmıştır.


. Ayrıca ders 4 saat üst üste programda yer almamalıdır.

2 saat uygulama ayrı bir güne verilmelidir.


. Dersin adı da; Şehir ve Bölge Planlama olarak düzeltilmelidir.


Ayrıca 

Devamsızlıklar: 

Ortalama devamsızlık ve sınıfın genel eğilimi oldukça belirgindir: 3,25 hafta


Alışkanlıklar:

İlk 2 hafta ve vize sonrası hafta ile son hafta neredeyse hiç yoklama alınmaması öğrencinin ısrarla yürüttüğü  dialoglara dönüşecek kadar alışkanlık halini almıştır. 

4 haftalık bir kaybın dersin yürütülmesini imkansız bıraktığı halde ortada duran bu gerçekliğe karşın topyekün mevcut yaklaşımlar oldukça düşündürücüdür.

Saygılarımla.

---

Asıl Okul Dönemine Ait Çalışmalar için Blog Kaynağı:

Niğde, Ö.H.Ü. 2015-... ŞBPB Akademik Etkinlikler/Çalışmalar/Duyurular (kocalarac.blogspot.com)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder